Veelgestelde vragen

Heb je vragen over hoeveel bakstenen je nodig hebt, of wat er gaat gebeuren nadat je op 'bestellen' hebt geklikt? Kan gebeuren! We hebben hier de meest gestelde vragen voor je op een rij gezet. Mét antwoorden.

 

Voor bestelling

Hoeveel stenen heb ik nodig?
Het aantal benodigde stenen is afhankelijk van het gekozen formaat. Formaten van stenen zijn in het verleden benoemd naar het gebied waar ze vandaan komen. Veel steenfabrieken stonden aan de Waal en daarmee is Waalformaat de meeste gangbare maat geworden (WF). Hiervan gaan er ca. 76 stuks op een vierkante meter. Daar er altijd in verband wordt gemetseld worden stenen ook "op maat gekapt" reken hiervoor een extra percentage van 3%, dus 78 per vierkante meter (uitgaande van een standaard metsel- en voegwerk).

Andere formaten kennen andere aantallen, deze staan vermeld bij de technische omschrijving van de gekozen steen.

Ik twijfel nog of ik de juiste steen heb gekozen, kan ik eerste een monster steen ontvangen?
Ja, dat is mogelijk. Wij kunnen er voor zorgen dat er een monsterdoos met vier stenen per pakketdienst aan je wordt verstuurd. Wij rekenen hier een kleine vergoeding voor van € 20,00 per doosje. Ga hiervoor naar de link bij het artikel onder de prijs (Proefdoosje bestellen?). Vergeet niet aan te geven om welke steen het gaat. Je kunt het doosje binnen vijf werkdagen in huis verwachten.

Let op!!! Bakstenen worden per serie gemaakt in een oven wat tot gevolg heeft dat er kleurafwijkingen mogelijk zijn. Ook het ontvangen monster kan dus hierin afwijken. In de praktijk is dit minimaal. 

Kan ik een offerte aanvragen?
Ja, dat is mogelijk. Wij rekenen dan met dezelfde prijzen als op de website vermeld staan, maar alles staat wel in één overzichtelijk document. Ben je op zoek naar een baksteen die niet op onze website vermeld staat? Neem contact met ons op en wij kijken wat we voor je kunnen doen.

Wat is de levertijd?
Dat is afhankelijk van welke baksteen je kiest, wij streven er naar om binnen 5 dagen te leveren.

Let op: Dit is door Covid-19 echter niet altijd mogelijk, voor actuele levertijden kunt u het beste contact opnemen met een van onze medewerkers. Momenteel zien wij oplopende levertijden die verband houden met de toenemende vraag.

Wat zijn de leverkosten?
Per levering hanteren wij een vaste standaardprijs van € 99,00. Deze is gebaseerd op het laden bij één fabriek. Het kan zijn dat indien er verschillende stenen worden gekozen deze van verschillende fabrieken komen. We zijn dan genoodzaakt om extra transportkosten in rekening te brengen. Bekijk de leveringsvoorwaarden voor meer informatie.

    Hoe worden mijn stenen geleverd?
    Levering van stenen gaat per vrachtwagen met een lengte van ±17 meter.
    Zorg er dus voor dat bij levering voldoende ruimte is om de bestemming te bereiken. Deze vrachtwagen is voorzien van een kraan met een lengte van ±4 meter. De chauffeur zal de bestelling standaard naast de auto lossen. De verantwoordelijkheid van het lossen ligt altijd bij de chauffeur die de situatie ter plekke kan beoordelen op haalbaarheid. Kleinere orders worden geleverd per bezorgdienst, deze werken veelal met palletwagens.

    Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
    In ons magazijn is een beperkt assortiment en slechts een kleine hoeveelheid beschikbaar. In overleg kunnen producten worden afgehaald, uitsluitend tijdens reguliere openingstijden.

     

    Na bestelling, voor levering

    Kan ik mijn order volgen?
    Dit is helaas niet mogelijk, onze orders zijn niet voorzien van ‘track and trace’.

    Tip: vergeet bij je bestelling niet je mobiele nummer te vermelden zodat de vrachtwagenchauffeur altijd contact kan opnemen.

    Ontvang ik een factuur?
    Na de betaling via de website ontvang je een webfactuur. Je ontvangt later geen extra factuur meer van ons. Indien gewenst kan dat achteraf wel geregeld worden.

    Moet er iemand thuis zijn?
    Uiteraard geniet dat wel de voorkeur maar is niet noodzakelijk. Er wordt altijd op de best mogelijke plek gelost, ter beoordeling van de chauffeur.

    Tip: vul bij je bestelling altijd je telefoonnummer in. Dan kan de chauffeur altijd contact opnemen als dat nodig is.

    Kan mijn bestelling achterom worden geleverd?
    Dit kan alleen als deze plek met de vrachtwagen of palletwagen bij kleinere hoeveelheden bereikt kan worden. Dit is ter beoordeling van de chauffeur.

     

    Na levering

    Er zijn een aantal stenen gebroken...?

    Bakstenen behoren bij het grove keramiek met andere woorden de kans dat er wat stenen breken is aanwezig. Bij het metselen worden ook deze stenen gewoon verwerkt. Een klein percentage breuk behoort dus tot de standaard.

    Tip: Houd rekening met deze marge als je gaat bestellen.

    Wat doe ik met de geleverde pallets?
    Stenen worden geleverd op wegwerppallets, hiervoor worden geen kosten in rekening gebracht . Je dient zelf voor de afvoer te zorgen.

    Kan ik bakstenen retourneren?
    Dit is mogelijk. Neem hiervoor altijd even contact met ons op.

    Let op: hier zijn wel retourkosten aan verbonden. Vraag bij een van onze medewerkers naar de voorwaarden.

    Hoe lang heb ik garantie?
    Wij hanteren de standaard garantievoorwaarden vanuit fabrikant. Deze staan in de meeste gevallen bij de producten vermeld.

     

    Maar... ik heb een andere vraag.

    Staat jouw vraag hier niet tussen? Even balen, maar niet getreurd. We helpen je graag aan een antwoord. Neem contact op en onze medewerkers proberen je zo goed mogelijk op weg te helpen.